Згідно з опитуванням, 40% українців не мають жодного уявлення про програму "Національний кешбек" - повідомляє Delo.ua.
Цю інформацію підтверджують результати опитування, яке було здійснено соціологічною службою Центру Разумкова в період з 20 по 26 вересня.
Як зауважують соціологи, рівень участі у програмі тим вищий, чим вищий рівень добробуту респондентів (від 14% серед тих, хто відповів, що їх родина "ледве зводить кінці з кінцями" до 24,5% серед тих, хто відповідає, що "живе забезпечено").
Крім того, цей показник підвищується разом із підвищенням освітнього рівня опитаних, зокрема, він становить 12% серед осіб з неповною або загальною середньою освітою та досягає 28% серед тих, хто має вищу освіту.
Вказується, що серед учасників програми лише 12% становлять особи у віці 60 років і більше, тоді як у інших вікових категоріях цей показник коливається від 22% до 29%.
Соціологи провели опитування серед українців, цікавлячись, чому вони не отримали банківську картку для участі в програмі "Національний кешбек". Виявилося, що близько 40% респондентів, які не беруть участі, вказали на нестачу інформації про цю ініціативу як основну причину.
14% серед усіх опитаних вважають, що участь у цій програмі їм нічого не дасть, 8% просто ще не встигли оформити банківську картку для участі в програмі, але збираються це зробити пізніше. 5% респондентів назвали головною причиною те, що їм незрозуміло, як саме потрібно оформлювати цю картку, і 2% -- що процедура участі у програмі є надто складною.
2% респондентів взагалі не користуються банківськими картками. 0,7% опитаних відповіли, що рідко купують українські товари.
За даними соціологів, неучасть у програмі "Національний кешбек" відсутністю інформації про неї частіше пояснюють жителі Південного (53,5%) та Західного (47%) регіонів. Чим нижчий рівень освіти респондентів, тим частіше вони вказують на цю причину (від 30% серед тих, хто має вищу освіту, до 50% серед тих, хто має неповну або загальну середню освіту).
Також цю причину частіше називають представники найстаршої вікової групи (52%, тоді як в інших вікових групах -- від 30% до 40%) та люди з низькими доходами (46% серед тих, хто відповів, що їх родина "ледве зводить кінці з кінцями" і 30,5% серед тих, хто відповідає, що "живе забезпечено"). Серед жителів сіл та селищ її назвали 47%, тоді як серед жителів міст -- 36%.
Соціологи виявили, що рівень добробуту респондентів безпосередньо впливає на їхнє сприйняття програми. Зокрема, чим вищий добробут, тим більше людей вважають, що участь у цій ініціативі не принесе їм жодної користі: цей відсоток зростає з 10% серед тих, хто описує своє фінансове становище як "ледве зводять кінці з кінцями", до 18% серед тих, хто зазначає, що "живе забезпечено". На противагу цьому, у найменш забезпеченій групі респондентів частка тих, хто не використовує банківські картки, перевищує середній показник усіх опитаних і становить 7%.
Згідно з попередніми даними, на початок жовтня кількість учасників програми "Національний кешбек" перевищила 1,6 мільйона осіб. У мобільному застосунку "Дія" було активовано 926 тисяч карток, а загальна сума нарахованого кешбеку з моменту старту програми 2 вересня досягла 42 мільйонів гривень.