Експерт зазначив, що "Укрзалізниця" повинна представити економічні обґрунтування для формування тарифів.

Бізнес відкритий до обговорення тарифів на вантажні залізничні перевезення, за умови, що "Укрзалізниця" представить відповідні розрахунки та аргументи для підвищення. Проте, зв’язок з компанією майже відсутній, як і чіткі пояснення щодо зростання витрат.
Цю інформацію озвучила Олена Колесникова, голова галузевої ради Федерації металургів України, коментуючи ініціативу "Укразілзниці" щодо приведення тарифів на вантажні перевезення до єдиного стандарту, що, в свою чергу, призведе до їх зростання.
"Якщо б у нас була доступна модель розрахунків, ми змогли б зрозуміти, що вирішення проблем "Укрзалізниці" — якщо вони дійсно існують — та компаній, які транспортують свою продукцію, можливе через зниження тарифів, а не їх підвищення. Ми вбачаємо можливості для зниження тарифів. Проте, жодних розрахунків нам не надають! Натомість, витрати в "Укрзалізниці" лише зростають. В результаті, ми втрачаємо конкурентоспроможність на міжнародних ринках. А це стосується валютних надходжень, економіки та наповнення бюджету," — підкреслила Колесникова.
Вона підкреслила, що це не перше підвищення тарифів за останні роки, оскільки "Укрзалізниця" вже звикла вирішувати свої фінансові труднощі шляхом збільшення тарифів. Водночас, комунікація з компанією практично відсутня. Колесникова зазначила, що створення робочих груп та проведення громадських обговорень є важливими етапами в процесі зміни тарифів.
"Укрзалізниця" не займається оптимізацією своїх витрат чи розширенням вантажних перевезень, а лише підвищує тарифи. Це безпосередньо впливає на собівартість товарів, що призводить до втрати конкурентоспроможності на експортних ринках і фактичного зупинення роботи наших підприємств. Внаслідок цього ми змушені звільняти працівників. Але так економіка не функціонує! Тому ми звертаємося з проханням надати економічне обґрунтування підвищення тарифів, адже до цього часу його не було представлено. Лише їхні побажання та "хотілки", - наголосила Колесникова.
Нагадуємо, що за дев'ять місяців цього року "Укрзалізниця" здійснила перевезення 131,9 млн тонн вантажів, що на 23,3% перевищує результати того ж періоду минулого року. Це є найвищим обсягом вантажних перевезень залізничним транспортом за час війни.
Втім, пізніше керівник компанії Євген Лященко заявив, що до кінця року компанія отримає збиток у понад 2 млрд грн. Чому очікуються збитки, якщо обсяги перевезень постійно зростають, він не пояснив. Натомість запропонував "гармонізувати" тарифи на вантажні перевезення, які призведуть до чергового здорожчання - після рекордного зростання на 70% під час війни.